piątek, 11 października 2013

Przed cięciem

Zdecydowałam się. Nadszedł czas na podcięcie włosów. Niestety końcówki są już są suche i rozdwojone, po prostu nie da się na nie patrzeć. Lubię mieć długie włosy, ale ich pielęgnacja w takim stanie jest zbyt czasochłonna. Pora na małe zmiany.
 
W snach widzę się z włosami do brody, ale jeszcze mi szkoda się zdecydować na takie cięcie po tak długim okresie zapuszczania. Zapewne tylko je podetnę.
 

Z tej okazji postanowiłam podsumować pielęgnację z ostatnich miesięcy.

Nie pierwszy raz powtarzam, że jestem skończonym leniem, dlatego moja pielęgnacja ogranicza się tylko do kilku produktów.

Zaczynając od szamponu:

Przez długi czas miałam tylko tani szampon oczyszczający, ale postanowiłam wrócić do metody przemiennego stosowania szamponów - delikatnego i oczyszczającego.

W związku z powyższym do mycia używam także:
Szampon a Alterry jest dla mnie nowością która bardzo przyjemnie mnie zaskoczyła. Dorwałam go w Rossmannie na promocji i kosztował mnie piątaka. Ma przyjemny zapach, dobrze się pieni i ma konsystencję gluta dzięki czemu nie spływa z dłoni.

Maski/Odżywki:

Tutaj ledwo co zdenkowałam jeden produkt i kupiłam na jego zastępstwo coś nowego na co polowałam już od jakiegoś czasu. Mowa o opróżnionej masce Kallos Silk oraz odżywce Organix.

Kallos jest maską z której bardzo byłam zadowolona. Ta pojemność i cena od razu mnie zachęciły, ale nie tylko o to chodziło. Maska ma przyjemny zapach i dobrze działała. Włosy po niej łatwo się rozczesywały i były przyjemne w dotyku. Niestety pod koniec użytkowania stopniowo przestałam zauważać ten efekt. Myślę, że uniknęłabym tego częściej stosując maskę wymiennie z produktami innych firm.

To na co chcę zwrócić uwagę to fakt, że Kallos świetnie spisuje się nawet nakładając ją jedynie na 2-3 minuty na włosy. Można powiedzieć, że zastąpiła mi z powodzeniem odżywkę.
 
Nowością dla mnie w tej dziedzinie będzie odżywka z mleczkiem kokosowym Organix. Ma ona świetny zapach, który utrzymuje się nawet po zmyciu włosów. Po dłuższym stosowaniu zapewne zasłuży ona na osobną recenzję.

Warto też wspomnieć tu o masce Pilomax. Mam jej małe opakowanie, które otrzymałam do testów. Używam jej od czasu do czasu. Nie ma ona ładnego zapachu, a jej wygląd przypomina nie powiem co, ale jej działanie bardzo mi się spodobało. Włosy po niej wydają jakby były w lepszym stanie niż faktycznie są. Myślę, że dobrze wpływa na regenerację włosów, które swojego czasu zniszczyłam farbowaniem. Nie wiem kiedy, ale zapewne zdecyduję się na pełnowymiarową wersję produktu.

Ochrona końcówek:

Nic nowego. Stosuję opisany niedawno jedwab z Green Pharmacy KLIK.

Od wewnątrz:

Tutaj mam swoich dwóch faworytów. Nic wielkiego, ale uważam że dzięki nim włosy rosną zdrowe i lśniące. To siemię lniane i tran.

I to właściwie wszystko. Bez szału prawda?
Zastanawiam się dodatkowo nad olejem do włosów. Do tej pory nie znalazłam takiego który pasuje moim włosom, ale szukam. Może dzięki temu przestaną być szorstkie w dotyku.  Niestety Alterra i olej kokosowy się u mnie nie sprawdziły.
Polecicie coś konkretnego?


31 komentarzy:

  1. Prosta pielęgnacja, ale jak widać po włosach - działa :)
    Ze swej strony polecam do włosów olej IHT 9 - może wydatek jest jednorazowy większy, ale u mnie działał cuda. Albo jak będziesz miała w końcu dostęp to maleństwo od Alverde - argan i migdał.
    A ja sobie nie wyobrażam tych Twoich fantastycznie gęstych włosów tylko do brody... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alverde <3 już nie mogę się doczekać!
      A szkoda! miałam już takie włosy - właśnie do ramion czy brody i bardzo dobrze się czułam w takiej długości :)

      Usuń
  2. przepiękne włosy, może jednak nie obcinaj;)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiekne maz te wlosy! moje nietstey nigdy az tak dlugie nie urosna, sa w dodatku bardzo rzadkie :( ale co do korcenia zeby je sciac to i ja tak mam,do brody,ew do ramion ale zawsze odczekuje kilka dni az mi przechodzi;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli nie tylko mi myśli o nożyczkach chodzą po głowie :)

      Usuń
  4. długość jest imponująca a stan też nie wydaje się być taki zły jak piszesz :) chyba, że to photoshop ;)
    mi by było szkoda ciąć, ja mam końcówki w o wiele gorszym stanie, ale twardo je trzymam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdzie tam photoshop. Po prostu na takim zdjęciu nie widać końcówek. Z ogólnego stanu włosów jestem bardzo zadowolona, po prostu trzeba odrobinę podciąć aby dalej rosły tylko zdrowe :)

      Usuń
  5. To prawda,nad włosami można się zachwycać bez końca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jejuuuu ja to bym życie oddała za takie piękne i długie włosy! mój rekord długości to jakoś trochę za ramiona.. :/

    OdpowiedzUsuń
  7. włosy masz cudne a i kolorek rewelacyjny! to twój czy farbowany ?

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja stosuję obecnie jedwab z GP i czuję, że zostaniemy razem na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz przepiękne włosy!! Idealne :) Ehh, na zakochałam się w nich!

    A co do kosmetyków to myślałam nad kupnem tej odżywki Organix.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mogę się napatrzeć na Twoje włosy - są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety, nie umiem wykrzesać z siebie nic innego poza tym, co moje poprzedniczki już napisały: MASZ PIĘKNE WŁOSY! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne masz włosy! szkoda obcinać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, ale już zrobione, ciachnięte :) 10 cm ale ciachnięte

      Usuń
  13. Ojeju piękne masz włosy! Czasem trzeba podciąć, tak dla odświeżenia fryzury i dla dobra końcówek. Z olei to ze swojej strony mogę polecić Babydream, może Ci posłuży.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam żadnego z tych kosmetyków. Masz cudowne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne te Twoje włosy, nie obcinaj za dużo ;)
    Co do olejów to polecam zwykły olej z pestek winogron (do kupienia w każdym spożywczym) oraz migdałowo-arganowy olejek z Alverde - oba spisują się u mnie świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne masz włosy ;) Uwielbiam takie rudę długie włosy :) Miałam kiedyś włosy do brody teraz mam prawie do pasa i chyba długo się nie zdecyduję ich ściąć aż tak krótko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne włposy :) obseruję :)

    OdpowiedzUsuń